Milí čtenáři, naši reprezentanti se účastnili soutěže pořádané LMK Karviná. Na této soutěži bylo k vidění celkem osm soutěžících se svými stroji. V dnešní době, která se celkově začíná podobat scifi povídkám Juliuse Verna téměř všichni piloti létali s modely poháněnými Li-pol bateriemi a střídavými elektrickými motory. Konstrukce těchto letadel je převážně tvořena tzv. sendvičem z kompozitních materiálů což znamená, že se skládá z uhlíkové a skelné tkaniny a epoxidové pryskyřice. V závodu létal jediný pilot s modelem poháněným spalovacím motorem. Spolehlivost spalovacího motoru je dnes již překonána elektromotory a bateriemi, které jsou výkonově srovnatelné s obsluhou a technickými nároky velmi jednodušší.
K samotné soutěži. Počasí se od ranních hodin vyvíjelo kupodivu docela dobře a bylo-li ráno poměrně chladno, tak při posledním závodním kole se již piloti potili v svitu slunečních paprsků a téměř bezvětrného ovzduší. První kolo se létalo za zamračené oblohy s větrem, který znesnadňoval pilotům jejich počínání. Foukalo totiž šikmo na dráhu a tak piloti museli korigovat samotný let vychylováním osy letadla proti tomuto nepříjemnému rozmaru přírody. Někteří to zvládali s jistotou a grácií sobě vlastní a jiní se tohoto úkolu zhostili po svém. Jednotlivé výkony hodnotili místí bodovači LMK Karviná Máj doplnění jedním bodovačem z Ostravského klubu Ikarus. Tito pánové trpělivě pozorují každý let jednotlivých závodníků a předvedené akrobatické prvky hodnotí známkami podobně jako ve škole. Součet známek je pak násoben koeficienty obtížnosti provedení a výsledek dává celkový počet bodů za odlétané kolo. Z celkového počtu tří kol se nejhorší škrtá a dvě nejlepší dávají konečný výsledek.
Výsledné pořadí:
1.Martin Hauk Ikarus Ostrava
2.Miloš Zavadil LMK Třebíč
3. Jiří Plaček MK Hať
4.Petr Bukovanský LMK Karviná
5.Martin Drštička LMK Třebíč
6.Rostislav Dyba Ikarus Ostrava
7. Ladislav Škvor Ikarus Ostrava
8.Günther Gajda MK Hať