Proto neváhejte účastněte se této jedinečné akce!!! Propozice a podrobnosti naleznete níže a nebo na našem klubovém facebooku.
Prosím diváky, aby se při létání
vyskytovali pouze ve vymezeném prostoru a dbali na svou bezpečnost.
1. Osa letiště - Jak již všichni víte, tak letadlová
loď má vyosenou osu přistávací dráhy. Aby byla soutěž identická, tak bude tato
skutečnost dodržena. Díky posunuté osy viz. obr. bude zajištěno, že nebudou
ohroženi diváci v případě dlouhého přistání.
2. Přistávací postup
- Bude se jednat o první soutěž v přesnosti přistání, ve které bude celkový
výsledek ovlivněn dodržením přistávacího postupu. V případě dodržení všech
přistávacích kritérií přistávacího postupu bude naměřená vzdálenost od bodu
přistání výsledek dělena patřičným koeficientem. V případě nedodržení jednoho
bodu z přistávacího postupu se dělitel bude zmenšovat.
3. Podmínky pro
přistání - v případě, že model přistane mimo vymezený prostor letadlové lodi,
nebo za pozici pilota, tak nebude výsledek přistání měřen. Model se může při
přistání otočit kolem své osy. (možnost vlivu nerovnosti letiště). Rozměr
přistávací plochy je 9 x 35 m v kopci !!! V případě, že pilot
"utopí" letadlo v moři (nepřistane na vymezený prostor reprezentující
letadlovou loď), tak let není platný a za „utopení“ se k výsledné vzdálenosti
bude přičítat trestná vzdálenost 2m. Je potřeba lítat s rozvahou. Budou se
lítat 3 kola, letadlo je možno utopit jen jednou, jinak diskvalifikace. Každý
pilot musí mít 2 platná kola, nejhorší výsledek se bude škrtat. Při přistání je
možno využívat všechny ovládací prostředky modelu (klapky atd…). Pohon letadla
musí být vypnut nejpozději 10m před vymezeným prostorem pro přistání.
4. Přistání v čase -
po startu se musí přistát za 2 min. Popřípadě před stratem může svůj letový čas
zkrátit. Odchylka času přistání od skutečného nulového času je následující: 1s
= 10 cm délky (dle vzorce).
5. V případě, že budou mít piloti konečný
rozdíl mezi výsledky menší než 10 cm, tak bude proveden rozstřel (piloti
provedou nové přistání, které rozhodne o jejich pořadí).
6. Model letadla může být vyměněn pouze v případě rozbití 1. ho modelu. Úkol „Překvapení“ viz obr. je
dobrovolný, a každý pilot jej může využít jen v jednom kole.
7. Výpočet výsledku - Cílem je dosáhnout nejmenší číselné hodnoty, která se počítá podle
následujícího vzorce:
Místo konání
49°52'36.675"N, 18°8'10.349"E
příjezdové cesty 1. oranžová - polní hrbolatá cesta, s velkou opatrností se dá
použít, pozor vyjeté koleje od traktorů.
2. modrá - cesta po louce viz šipka.